00-144 Warszawa, Al. Solidarności 83/89
NIP: 7010414095, tel.: (22) 850-10-20
Autoryzacja [Płatności]
 
Szukaj
Szybkie wyszukiwanie całymi słowami wg...
dokładnie
tytułu
autora
wydawnictwa
[Zaawansowane...]


Sposoby Płatności
Koszty dostawy:
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa za pobraniem 15,50 zł
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa przelewem, kartą kredytową 11,50 zł
Kurier GLS za pobraniem, przelewem, kartą kredytową 21,00 zł


Promocje
1.RABAT 10%
obniżka: 10%
2.RABAT 50%
obniżka: 50%

2 Promocje (2)

Książki
Nowości
Hity dnia
Polecamy
Bestsellery

Katalog tematyczny
Katalog tytułowy
Katalog autorów
Katalog wydawców
Serie wydawnicze


Działy
Działy
ANGLOJĘZYCZNE
ANTYKWARIAT
APLIKACJE PRAWNICZE
ARCHITEKTURA I URBANISTYKA
AUDIOBOOKI
AUDYT
AUTOMATYKA I ROBOTYKA
BANKOWOŚĆ
BEZPIECZEŃSTWO, TERRORYZM
BHP
BIOLOGIA
BIZNES
BUDOWNICTWO I PRAWO BUDOWLANE
EKOLOGIA I OCHRONA ŚRODOWISKA
EKONOMIA
ELEKTRONIKA
ELEKTROTECHNIKA
ETYKA
FILOZOFIA
FINANSE I PRAWO FINANSOWE
GEODEZJA,GEOLOGIA,KARTOGRAFIA
GLOBALIZACJA
GMP GHP HACCP
HANDEL
HISTORIA
INFORMATYKA
INNE
KALENDARZE
MARKETING I REKLAMA
MECHANIKA
MEDIA I DZIENNIKARSTWO
MEDYCYNA
METROLOGIA
MILITARIA
NAUKI HUMANISTYCZNE
NAUKI MATEMATYCZNE
NAUKI ŚCISŁE
NIERUCHOMOŚCI
PEDAGOGIKA
PODATKI I PRAWO PODATKOWE
PODRĘCZNIKI
POLITOLOGIA
POLITYKA SPOŁECZNA,RYNEK PRACY
PORADNIKI
PRAWO
PSYCHOLOGIA
RACHUNKOWOŚĆ
REPORTAŻE, FELIETONY, WYWIADY
SAMORZĄD TERYTORIALNY
SŁOWNIKI,ENCYKLOPEDIE,JĘZYKI
SOCJOLOGIA
TANIA KSIĄŻKA
TRANSPORT I LOGISTYKA
TURYSTYKA I HOTELARSTWO
UBEZPIECZENIA
UNIA EUROPEJSKA
WIELKA PROMOCJA
WYDAWNICTWO C.H.BECK
ZARZĄDZANIE


Logowanie
Pseudonim/Login:
Hasło:

[ Zapomniałeś hasło? ]


Members List Zarejestrowani:
arrow Ostatnio dołączył:  JolkaJolka
arrow Razem: 9653

visitors Odwiedziny:
arrow Goście: 176
arrow Członkowie: 0
arrow Razem: 176

signup
Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz zarejestrować się klikając tutaj


Języki
Wybierz język:

English Polish


DOKONANIA WSPÓŁCZESNEJ MYŚLI EKONOMICZNEJ ZNACZENIE KATEGORII WYBORU W TEORIACH EKONOMICZNYCH I PRAKTYCE GOSPODARCZEJ
 

red.URSZULA ZAGÓRA-JONSZTA red.URSZULA ZAGÓRA-JONSZTA - Inne książki
73,40 zł 66,06 zł
zawiera 5% VAT
(Cena netto: 62,92 zł)
(RABAT 10%)

DOKONANIA WSPÓŁCZESNEJ MYŚLI EKONOMICZNEJ ZNACZENIE KATEGORII WYBORU W TEORIACH EKONOMICZNYCH I PRAKTYCE GOSPODARCZEJ

Wydawnictwo:

AE KATOWICE

Problem wyboru w ekonomii jest zagadnieniem niezmiernie ważnym.
Bez wyboru ta dyscyplina naukowa utraciłaby rację bytu, sens istnienia.
Wybory wpływają na kształt poglądów ekonomicznych i charakter teorii. Widać to
najlepiej w pracach Adama Smitha - ojca ekonomii. Pierwsza jego praca Teoria
uczuć moralnych zawiera inne założenia aniżeli główne dzieło Badania nad
naturą i przyczynami bogactwa narodów. W pierwszej przyjmuje założenie, że
człowiek żyje w świecie obfitości dóbr, co zupełnie inaczej każe mu patrzeć na
proces gospodarczy. W drugiej zauważa już, że żyjemy w świecie ograniczoności dóbr, przez co wybór nabiera zupełnie nowego wymiaru i znaczenia. Od
jego słuszności zależy przebieg procesu gospodarczego i poziom zaspokojenia
potrzeb. Z wyborem wiąże się więc zagadnienie racjonalności działania.
Patrząc na wielość kierunków w myśli ekonomicznej należy sobie uświadomić, że są one wynikiem różnych wyborów już na etapie przyjmowania założeń a priori, stanowiących bazę ich tworzenia i rozwoju. Kategoria wyboru jest zatem jedną z podstawowych kategorii ekonomicznego działania.
Niniejsza monografia została poświęcona problematyce wyboru w ekonomii i stanowi pokłosie ogólnopolskiej konferencji zorganizowanej we wrześniu 2009 roku przez pracowników Zakładu Historii Myśli Ekonomicznej Katedry Ekonomii Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Dyskusja nad rolą i skutkami dokonywanych wyborów zarówno w różnych kierunkach myśli ekonomicznej, jak i praktyce życia gospodarczego stanowi główną oś rozważań zawartych w opracowaniu.
Temat okazał się bardzo szeroki i zainteresował nie tylko ekonomistów, ale i praktyków gospodarczych. Przedmiotem wspólnych rozważań były następujące kwestie:
- wybór jako sens nauki ekonomii,
- znaczenie teorii wyboru społecznego we współczesnej myśli ekonomicznej,
- uwarunkowania społeczne, ekonomiczne, polityczne i kulturowe kategorii
wyboru,
- społeczno-ekonomiczne implikacje dokonanego wyboru w płaszczyźnie
mikro-, mezo-, makro- i megaekonomicznej

Spis treści


ISBN: 978-83-7246-486-4
Książkę znajdziesz w działach:
mikroekonomia
450 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2010
Poleć znajomemu
Zgłoś błąd

Średnia ocen: brak ocen
Czytaj recenzje (0)
Dodaj recenzję

Wróć

Koszyk
Twój koszyk jest pusty

Data aktualizacji bazy: 02.07.2020 17:33
książek w bazie: 39476


Naukowa

  Zapraszamy do naszej księgarni internetowej ekonomiczna24.osdw.pl
Księgarnia EKONOMICZNA Kazimierz Leki Sp. z o.o.

 


Facebook
Teraz nie ma zawartości dla tego bloku.


Licznik




Copyright © 2004-2020 Księgarnia NAUKOWA e-mail: naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.  rss
Uprzejmie informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies. Pozostawanie na niej oznacza wyrażenie zgody na korzystanie z plików cookies. Więcej w polityka prywatności.