00-144 Warszawa, Al. Solidarności 83/89
NIP: 7010414095, tel.: (22) 850-10-20
Autoryzacja [Płatności]
 
Szukaj
Szybkie wyszukiwanie całymi słowami wg...
dokładnie
tytułu
autora
wydawnictwa
[Zaawansowane...]


Sposoby Płatności
Koszty dostawy:
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa za pobraniem 15,50 zł
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa przelewem, kartą kredytową 11,50 zł
Kurier GLS za pobraniem, przelewem, kartą kredytową 21,00 zł


Promocje
1.RABAT 10%
obniżka: 10%
2.RABAT 50%
obniżka: 50%

2 Promocje (2)

Książki
Nowości
Hity dnia
Polecamy
Bestsellery

Katalog tematyczny
Katalog tytułowy
Katalog autorów
Katalog wydawców
Serie wydawnicze


Działy
Działy
ANGLOJĘZYCZNE
ANTYKWARIAT
APLIKACJE PRAWNICZE
ARCHITEKTURA I URBANISTYKA
AUDIOBOOKI
AUDYT
AUTOMATYKA I ROBOTYKA
BANKOWOŚĆ
BEZPIECZEŃSTWO, TERRORYZM
BHP
BIOLOGIA
BIZNES
BUDOWNICTWO I PRAWO BUDOWLANE
EKOLOGIA I OCHRONA ŚRODOWISKA
EKONOMIA
ELEKTRONIKA
ELEKTROTECHNIKA
ETYKA
FILOZOFIA
FINANSE I PRAWO FINANSOWE
GEODEZJA,GEOLOGIA,KARTOGRAFIA
GLOBALIZACJA
GMP GHP HACCP
HANDEL
HISTORIA
INFORMATYKA
INNE
KALENDARZE
MARKETING I REKLAMA
MECHANIKA
MEDIA I DZIENNIKARSTWO
MEDYCYNA
METROLOGIA
MILITARIA
NAUKI HUMANISTYCZNE
NAUKI MATEMATYCZNE
NAUKI ŚCISŁE
NIERUCHOMOŚCI
PEDAGOGIKA
PODATKI I PRAWO PODATKOWE
PODRĘCZNIKI
POLITOLOGIA
POLITYKA SPOŁECZNA,RYNEK PRACY
PORADNIKI
PRAWO
PSYCHOLOGIA
RACHUNKOWOŚĆ
REPORTAŻE, FELIETONY, WYWIADY
SAMORZĄD TERYTORIALNY
SŁOWNIKI,ENCYKLOPEDIE,JĘZYKI
SOCJOLOGIA
TANIA KSIĄŻKA
TRANSPORT I LOGISTYKA
TURYSTYKA I HOTELARSTWO
UBEZPIECZENIA
UNIA EUROPEJSKA
WIELKA PROMOCJA
WYDAWNICTWO C.H.BECK
ZARZĄDZANIE


Logowanie
Pseudonim/Login:
Hasło:

[ Zapomniałeś hasło? ]


Members List Zarejestrowani:
arrow Ostatnio dołączył:  domksiazki12elk
arrow Razem: 9545

visitors Odwiedziny:
arrow Goście: 167
arrow Członkowie: 2
arrow Razem: 169

signup
Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz zarejestrować się klikając tutaj


Języki
Wybierz język:

English Polish


PREPRZEDSIĘBIORCZOŚĆ  Książka tymczasowo niedostępna
KRZYSZTOF ZIĘBA KRZYSZTOF ZIĘBA - Inne książki
49,90 zł 44,91 zł
zawiera 5% VAT
(Cena netto: 42,77 zł)
(RABAT 10%)

PREPRZEDSIĘBIORCZOŚĆ

Książka składa się z czterech rozdziałów, poprzedzonych wstępem i zwieńczonych częścią podsumowującą całość. Rozdział pierwszy nakreśla tło dla dalszych rozważań, prezentując pokrótce stan współczesnych badań nad przedsiębiorczością. W rozdziale tym wyodrębniono trzy zasadnicze ujęcia, w jakich bywa rozpatrywana problematyka przedsiębiorczości. Jako pierwsze opisano ujęcie ekonomiczne, co jest zgodne z logiką rozwoju pojęcia przedsiębiorczości - zostało ono stworzone przez ekonomistów. Ważnym uzupełnieniem, a jednocześnie podkreśleniem interdyscyplinarnego charakteru przedsiębiorczości, jest ujęcie psychologiczne oraz socjologiczno-kulturowe. W dalszej części tego rozdziału przeanalizowano związki między przedsiębiorczością a wzrostem gospodarczym. W podsumowaniu rozdziału pierwszego wskazano także mniej znane kierunki badań nad przedsiębiorczością, zakorzenione w innych gałęziach nauk, łącznie z genetyką.
Rozdział drugi jest zogniskowany wokół zagadnienia preprzedsiębiorczości, które jest ukazane jako istotny element współczesnego paradygmatu przedsiębiorczości. Punktem wyjścia do rozważań zaprezentowanych w tym rozdziale jest problematyka okazji przedsiębiorczej. Wobec dużego zróżnicowania definicji pojęcia przedsiębiorcy zaproponowano, by elementem spajającym uczynić okazję przedsiębiorczą, a przedsiębiorcami nazwać te osoby, które zakładają własną firmę i zarządzają nią w celu wykorzystania okazji przedsiębiorczej. W dalszej części tego rozdziału omówiony został proces tworzenia nowego przedsięwzięcia, co pozwoliło w dalszej kolejności na uwypuklenie roli i znaczenia preprzedsiębiorczości w procesie przedsiębiorczym. Rozdział drugi zamyka zwięzła analiza związków między preprzedsiębiorczością a poziomem rozwoju gospodarczego osiąganego w poszczególnych krajach.
W kolejnym rozdziale przedstawiono wybrane wyniki światowych badań nad preprzedsiębiorczością. Na wstępie omówiono główne projekty badawcze, które w sposób bezpośredni (jak badania PSED) lub pośredni (badania GEM) obejmują swym zasięgiem problematykę preprzedsiębiorczości. W dalszej części rozdziału zaprezentowano stan wiedzy na temat determinant preprzedsiębiorczości i na podstawie opisanych tam wyników badań postawiono hipotezy badawcze. Omówiono też problematykę motywacji założycielskich i aspiracji wzrostowych preprzedsiębiorców oraz sformułowano dotyczące ich hipotezy badawcze. W części podsumowującej ten rozdział zaproponowano czynnikowo-wynikowy model preprzedsiębiorczości, łączący determinanty preprzedsiębiorczości z elementami stanowiącymi charakterystykę efektów procesu przedsiębiorczego: motywacjami założycielskimi, aspiracjami wzrostowymi i branżą. Wspomniany model preprzedsiębiorczości stworzony został na podstawie postawionych w tym rozdziale hipotez.
Ostatni, czwarty rozdział prezentuje wyniki badań empirycznych prowadzonych przez autora na dziesięciu różnych próbach badawczych, obejmujących przede wszystkim studentów (głównie polskich), ale też uczniów ostatnich klas szkół licealnych oraz przedsiębiorców. Uzyskane wyniki posłużyły do weryfikacji postawionych wcześniej hipotez badawczych, jak również do nakreślenia szerszego tła dla analizy zjawiska preprzedsiębiorczości. Dzięki przyjętemu sposobowi prowadzenia badań możliwa była również ocena wpływu procesu edukacji studentów na wykazywane przez nich postawy przedsiębiorcze. Elementem zamykającym ten rozdział jest analiza zmian statusu preprzedsiębiorcy wśród badanych studentów na tle deklarowanych przez nich postaw przedsiębiorczych. Warto tu podkreślić, że analiza ta objęła nie tylko przedsiębiorców potencjalnych i przyszłych przedsiębiorców, co jest często spotykane w badaniach nad przedsiębiorczością studentów, ale przede wszystkim studenckich preprzedsiębiorców. Wyniki badań pokazują, że determinanty statusu przedsiębiorcy potencjalnego i przyszłego różnią się znacząco od determinant preprzedsiębiorczości, zwłaszcza jeśli chodzi o siłę oddziaływania.

Spis treści


ISBN: 978-83-7348-612-6
Książkę znajdziesz w działach:
zarządzanie w organizacjach, abc small business'u

Seria: MONOGRAFIE 256 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2015
Poleć znajomemu
Zgłoś błąd

Średnia ocen: brak ocen
Czytaj recenzje (0)
Dodaj recenzję

Wróć

Koszyk
Twój koszyk jest pusty

Data aktualizacji bazy: 17.10.2019 17:21
książek w bazie: 38092


Naukowa

  Zapraszamy do naszej księgarni internetowej ekonomiczna24.osdw.pl
Księgarnia EKONOMICZNA Kazimierz Leki Sp. z o.o.

 


Facebook
Teraz nie ma zawartości dla tego bloku.


Licznik




Copyright © 2004-2019 Księgarnia NAUKOWA e-mail: naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.  rss
Uprzejmie informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies. Pozostawanie na niej oznacza wyrażenie zgody na korzystanie z plików cookies. Więcej w polityka prywatności.