00-144 Warszawa, Al. Solidarności 83/89
NIP: 7010414095, tel.: (22) 850-10-20
Autoryzacja [Płatności]
 
Szukaj
Szybkie wyszukiwanie całymi słowami wg...
dokładnie
tytułu
autora
wydawnictwa
[Zaawansowane...]


Sposoby Płatności
Koszty dostawy:
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa za pobraniem 15,50 zł
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa przelewem, kartą kredytową 11,50 zł
Kurier GLS za pobraniem, przelewem, kartą kredytową 21,00 zł


Promocje
1.RABAT 10%
obniżka: 10%
2.RABAT 50%
obniżka: 50%

2 Promocje (2)

Książki
Nowości
Hity dnia
Polecamy
Bestsellery

Katalog tematyczny
Katalog tytułowy
Katalog autorów
Katalog wydawców
Serie wydawnicze


Działy
Działy
ANGLOJĘZYCZNE
ANTYKWARIAT
APLIKACJE PRAWNICZE
ARCHITEKTURA I URBANISTYKA
AUDIOBOOKI
AUDYT
AUTOMATYKA I ROBOTYKA
BANKOWOŚĆ
BEZPIECZEŃSTWO, TERRORYZM
BHP
BIOLOGIA
BIZNES
BUDOWNICTWO I PRAWO BUDOWLANE
EKOLOGIA I OCHRONA ŚRODOWISKA
EKONOMIA
ELEKTRONIKA
ELEKTROTECHNIKA
ETYKA
FILOZOFIA
FINANSE I PRAWO FINANSOWE
GEODEZJA,GEOLOGIA,KARTOGRAFIA
GLOBALIZACJA
GMP GHP HACCP
HANDEL
HISTORIA
INFORMATYKA
INNE
KALENDARZE
MARKETING I REKLAMA
MECHANIKA
MEDIA I DZIENNIKARSTWO
MEDYCYNA
METROLOGIA
MILITARIA
NAUKI HUMANISTYCZNE
NAUKI MATEMATYCZNE
NAUKI ŚCISŁE
NIERUCHOMOŚCI
PEDAGOGIKA
PODATKI I PRAWO PODATKOWE
PODRĘCZNIKI
POLITOLOGIA
POLITYKA SPOŁECZNA,RYNEK PRACY
PORADNIKI
PRAWO
PSYCHOLOGIA
RACHUNKOWOŚĆ
REPORTAŻE, FELIETONY, WYWIADY
SAMORZĄD TERYTORIALNY
SŁOWNIKI,ENCYKLOPEDIE,JĘZYKI
SOCJOLOGIA
TANIA KSIĄŻKA
TRANSPORT I LOGISTYKA
TURYSTYKA I HOTELARSTWO
UBEZPIECZENIA
UNIA EUROPEJSKA
WIELKA PROMOCJA
WYDAWNICTWO C.H.BECK
ZARZĄDZANIE


Logowanie
Pseudonim/Login:
Hasło:

[ Zapomniałeś hasło? ]


Members List Zarejestrowani:
arrow Ostatnio dołączył:  TomaszD
arrow Razem: 9517

visitors Odwiedziny:
arrow Goście: 185
arrow Członkowie: 0
arrow Razem: 185

signup
Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz zarejestrować się klikając tutaj


Języki
Wybierz język:

English Polish


DETERMINANTY ROZWOJU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W POLSCE
 

red.nauk.IRENA LICHNIAK red.nauk.IRENA LICHNIAK - Inne książki
55,00 zł 49,50 zł
zawiera 5% VAT
(Cena netto: 47,14 zł)
(RABAT 10%)

DETERMINANTY ROZWOJU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W POLSCE

Wydawnictwo:

SGH

W przedkładanej Państwu książce próbujemy pokazać wybrane determinanty rozwoju przedsiębiorczości indywidualnej w Polsce - zwłaszcza te, które zaistniały w związku z kryzysem globalnym. Przedstawiamy w niej wyniki badań statutowych Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej, przeprowadzonych pod kierunkiem profesor Hanny Godlewskiej-Majkowskiej, dotyczących przedsiębiorczości w Polsce w warunkach kryzysu globalnego. Ich celem była identyfikacja czynników sprzyjających rozwojowi przedsiębiorczości indywidualnej oraz utrudniających jej rozwój.

Poszukiwano w nich odpowiedzi na następujące pytania:
* Jak rozwija się przedsiębiorczość indywidualna w Polsce, jak przebiegają procesy tworzenia mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw, jaki jest ich udział w wytwarzaniu PKB i tworzeniu miejsc pracy, jaka jest kondycja finansowa tych przedsiębiorstw i jakie mają szanse przetrwania i rozwoju w innowacyjnej gospodarce?
* Jak przebiegał proces tworzenia nowych małych przedsiębiorstw w Polsce w latach 2003-2010?
* Jaka jest charakterystyka demograficzno-społeczna drobnych przedsiębiorców podejmujących decyzję o rozpoczęciu działalności na własny rachunek i prowadzących własne firmy?
* Jaka jest aktywność w tym obszarze absolwentów szkół wyższych?
* Jaki jest stan przedsiębiorczości indywidualnej w sektorach wysokich technologii i jaki jest związek między skalą i zakresem przedsiębiorczości indywidualnej a zasobami pracy dla tych sektorów?
* Jaki jest wpływ uwarunkowań prawno-administracyjnych na rozwój przedsiębiorczości w Polsce w warunkach globalnego kryzysu?
* Jaki wpływ ma kultura na rozwój przedsiębiorczości oraz na powstawanie i rozwój mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw?
* Jaki wpływ wywarł kryzys globalny na rozwój przedsiębiorstw rodzinnych?
* Jakie czynniki warunkują innowacyjność przedsiębiorstw sektora MŚP?

Wyniki badań przedstawiamy w niniejszej publikacji. Jej treść pomieszczono w sześciu rozdziałach.
W rozdziale pierwszym omówiono przesłanki rozwoju mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w rozwiniętych gospodarkach, a także stan przedsiębiorstw sektora MŚP w Polsce na tle krajów UE. Zwrócono uwagę na potrzebę zwiększenia innowacyjności przedsiębiorstw tego sektora, co warunkuje możliwości ich przetrwania i rozwoju.
Treścią rozdziału drugiego są prawno-administracyjne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości w Polsce. Przedstawiono w nim najważniejsze dla przedsiębiorców rozwiązania, instytucje oraz procedury prawne, w szczególności wpływ instytucji otoczenia biznesu na mikro-, małe i średnie firmy. Dokonano oceny skutków regulacji prawnych, konkurencji regulacyjnej oraz ekonomicznej analizy prawa, a także możliwości wykorzystania tej wiedzy przez przedsiębiorców.
W rozdziale trzecim omówiono kulturowe determinanty rozwoju sektora MŚP. Ukazano w nim związki kultury narodowej z cechami przedsiębiorców, cechy kulturowe wyróżniające przedsiębiorców, zależność między kulturą i przedsiębiorczością na poziomie narodowym i lokalnym oraz kulturowe uwarunkowania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce: wartości i postawy, religijność i moralność Polaków, przekonania na własny temat i obraz przedsiębiorczości w mediach. Ten fragment pracy, oparty na studiach literaturowych, syntetycznie przedstawia obecny stan badań, odzwierciedlony w zestawionej bibliografii.
W rozdziale czwartym przedstawiono wyniki badań nad cechami społeczno-demograficznymi osób podejmujących decyzję o uruchomieniu własnej działalności gospodarczej, takimi jak: płeć, wiek, wykształcenie, aktywność zawodowa, miejsce zamieszkania. Sformułowano odpowiedzi na pytania: jakie są motywy rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej przez osoby z różnych grup demograficzno-społecznych, jaki jest związek między poziomem bezrobocia na lokalnych rynkach pracy a uruchamianiem własnej działalności gospodarczej, jaki jest status zawodowy przedsiębiorców prowadzących własną działalność gospodarczą i jakie są bariery uruchamiania działalności na własny rachunek. Badanie, którego wyniki przedstawiono w tym rozdziale, to całkowicie oryginalne badanie własne. Kwestionariusz ankietowy badania zaprezentowano w załączniku. Przedmiotem tego rozdziału jest też przedsiębiorczość indywidualna absolwentów szkół wyższych. Przedstawione zostały czynniki istotne dla podejmowania własnej działalności gospodarczej przez absolwentów szkół wyższych. Zwrócono uwagę na takie czynniki, jak: wykształcenie kierunkowe, specyfika zawodu (wolne zawody), wiedza ekonomiczna i prawna, kompetencje miękkie oraz uwarunkowania instytucjonalne sprzyjające uruchamianiu własnej działalności gospodarczej, a wśród nich dotacje, dofinansowania, priorytety związane z kierunkami zamawianymi, Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, akademickie biura karier. Scharakteryzowano też postawy i zachowania intraprzedsiębiorcze absolwentów. Poruszono, szczególnie ważny dla innowacyjności, temat przedsiębiorczości w sektorach wysokich technologii. Omówiono czynniki przyspieszające i ograniczające rozwój przedsiębiorczości w tych sektorach. Szczególną uwagę poświęcono wpływowi zasobów pracy na powstawanie i rozwój małych przedsiębiorstw w sektorach wysokich technologii. Scharakteryzowano przedsiębiorczość pracowników zatrudnionych w sferze nauki i techniki.
Przedstawiono dane o liczbie zarejestrowanych firm wysokich technologii oraz o liczbie firm nowoutworzonych w latach 1996-2004 w poszczególnych branżach.
Treść rozdziału piątego, poświęconego przedsiębiorstwom rodzinnym, koncentruje się wokół tezy, że przedsiębiorstwa te są bardziej niż inne odporne na zjawiska kryzysowe w gospodarce. Wiąże się to z inną hierarchią celów działalności i mniejszą skłonnością do podejmowania ryzyka. Tezę tę weryfikowano w toku badań, których celem było określenie zachowań przedsiębiorstw rodzinnych w sytuacji kryzysu.
W rozdziale szóstym omówione zostały innowacje jako instrument konkurowania małych i średnich przedsiębiorstw. Oceniona została aktywność innowacyjna tych grup przedsiębiorstw i przedstawione główne kierunki podejmowanych w ramach polityki gospodarczej działań sprzyjających wzrostowi innowacyjności przedsiębiorstw. Zwrócono szczególną uwagę na dostępność źródeł finansowania i wysokość kosztów jako na główne bariery prowadzenia działalności innowacyjnej oraz na możliwości i metody finansowania takiej działalności przez małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce.

Spis treści


ISBN: 978-83-7378-679-0
Książkę znajdziesz w działach:
abc small business'u
360 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2011
Poleć znajomemu
Zgłoś błąd

Średnia ocen: brak ocen
Czytaj recenzje (0)
Dodaj recenzję

Wróć

Koszyk
Twój koszyk jest pusty

Data aktualizacji bazy: 21.08.2019 17:17
książek w bazie: 37939


Naukowa

  Zapraszamy do naszej księgarni internetowej ekonomiczna24.osdw.pl
Księgarnia EKONOMICZNA Kazimierz Leki Sp. z o.o.

 


Facebook
Teraz nie ma zawartości dla tego bloku.


Licznik




Copyright © 2004-2019 Księgarnia NAUKOWA e-mail: naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.  rss
Uprzejmie informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies. Pozostawanie na niej oznacza wyrażenie zgody na korzystanie z plików cookies. Więcej w polityka prywatności.