00-144 Warszawa, Al. Solidarności 83/89
NIP: 7010414095, tel.: (22) 850-10-20
Autoryzacja [Płatności]
 
Szukaj
Szybkie wyszukiwanie całymi słowami wg...
dokładnie
tytułu
autora
wydawnictwa
[Zaawansowane...]


Sposoby Płatności
Koszty dostawy:
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa za pobraniem 15,50 zł
Poczta Polska, przesyłka priorytetowa przelewem, kartą kredytową 11,50 zł
Kurier GLS za pobraniem, przelewem, kartą kredytową 21,00 zł


Promocje
1.RABAT 10%
obniżka: 10%
2.RABAT 50%
obniżka: 50%

2 Promocje (2)

Książki
Nowości
Hity dnia
Polecamy
Bestsellery

Katalog tematyczny
Katalog tytułowy
Katalog autorów
Katalog wydawców
Serie wydawnicze


Działy
Działy
ANGLOJĘZYCZNE
ANTYKWARIAT
APLIKACJE PRAWNICZE
ARCHITEKTURA I URBANISTYKA
AUDIOBOOKI
AUDYT
AUTOMATYKA I ROBOTYKA
BANKOWOŚĆ
BEZPIECZEŃSTWO, TERRORYZM
BHP
BIOLOGIA
BIZNES
BUDOWNICTWO I PRAWO BUDOWLANE
EKOLOGIA I OCHRONA ŚRODOWISKA
EKONOMIA
ELEKTRONIKA
ELEKTROTECHNIKA
ETYKA
FILOZOFIA
FINANSE I PRAWO FINANSOWE
GEODEZJA,GEOLOGIA,KARTOGRAFIA
GLOBALIZACJA
GMP GHP HACCP
HANDEL
HISTORIA
INFORMATYKA
INNE
KALENDARZE
MARKETING I REKLAMA
MECHANIKA
MEDIA I DZIENNIKARSTWO
MEDYCYNA
METROLOGIA
MILITARIA
NAUKI HUMANISTYCZNE
NAUKI MATEMATYCZNE
NAUKI ŚCISŁE
NIERUCHOMOŚCI
PEDAGOGIKA
PODATKI I PRAWO PODATKOWE
PODRĘCZNIKI
POLITOLOGIA
POLITYKA SPOŁECZNA,RYNEK PRACY
PORADNIKI
PRAWO
PSYCHOLOGIA
RACHUNKOWOŚĆ
REPORTAŻE, FELIETONY, WYWIADY
SAMORZĄD TERYTORIALNY
SŁOWNIKI,ENCYKLOPEDIE,JĘZYKI
SOCJOLOGIA
TANIA KSIĄŻKA
TRANSPORT I LOGISTYKA
TURYSTYKA I HOTELARSTWO
UBEZPIECZENIA
UNIA EUROPEJSKA
WIELKA PROMOCJA
WYDAWNICTWO C.H.BECK
ZARZĄDZANIE


Logowanie
Pseudonim/Login:
Hasło:

[ Zapomniałeś hasło? ]


Members List Zarejestrowani:
arrow Ostatnio dołączył:  helenaturska
arrow Razem: 9525

visitors Odwiedziny:
arrow Goście: 171
arrow Członkowie: 0
arrow Razem: 171

signup
Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz zarejestrować się klikając tutaj


Języki
Wybierz język:

English Polish


SZKOŁA W NURCIE KONCEPCJI BADAŃ I DOŚWIADCZEŃ
 

MIROSŁAWA ŻURAWSKA MIROSŁAWA ŻURAWSKA - Inne książki
AGNIESZKA ŁUKASIK AGNIESZKA ŁUKASIK - Inne książki
35,60 zł 32,04 zł
zawiera 5% VAT
(Cena netto: 30,52 zł)
(RABAT 10%)

SZKOŁA W NURCIE KONCEPCJI BADAŃ I DOŚWIADCZEŃ

Wydawnictwo:

ADAM MARSZAŁEK

Wydawać by się mogło, że o szkole powiedziano już wszystko, zrobiono dla niej tyle samo. Teraz pozostaje jedynie czekać na efekty. W rozumieniu rezultaty dobre, zadowalające uczniów, ich rodziców i nauczycieli.
Dlaczego więc szkoła budzi nadal tak wiele skrajnych emocji? NegatywŞne, związane z kontrowersjami, powodowane są najczęściej brakiem idenŞtyfikacji ze szkołą tych, którzy mieli i mają największy udział w jej tworzeŞniu. Pozytywne, wtedy gdy najczęściej na skutek tzw. akcyjności udało się bądź udaje zniwelować, a wcześniej nie dopuścić do krzywdzących głównie uczniów posunięć czy też zwykłej bylejakości.
Cóż więc dalej zdziałać mogą pedagodzy i przedstawiciele innych dysŞcyplin naukowych współpracujących z pedagogiką, którym szkoła - w tym głównie dzieci i młodzież - nie są obojętne, a którzy prezentują stanowisko charakteryzowane popularnym sformułowaniem "dla dobra..."?
Generalizując, powiedzieć można, że powinno to być zwrócenie uwaŞgi na mało popularne, a wymagające szerszego zainteresowania problemy, w tym głównie należące już do obszarów osiągnięć, ale też niedociągnięć w pracy szkoły. A zatem konsekwentnie - w proponowanym opracowaniu pragniemy dopowiedzieć do tego, co już mieści się w szkolnym nurcie konŞcepcji badań i doświadczeń, tych o zabarwieniu pozytywnym, jak i o mniej reprezentacyjnej wymowie.
Pomysły na edukację, w tym przypadku sprowadzane na teren szkoły, mają wymiar założeń systemowych. Wprowadzane do realizacji utrwalaŞją przyjęty stereotyp przekonania, ale też jednocześnie przeświadczenie, że niewiele można zrobić, nawet gdyby wprowadzone do praktyki ustalenia okazały się mało właściwe czy wręcz chybione.
Szkoła w nurcie koncepcji utożsamiana jest ze szkołą otwartą na proŞjekty, których realizacja pozwoli, by było w niej mądrzej, przyjaźniej, euŞropejsko.
Weryfikacja teoretycznych ustaleń bywa często bardzo trudna. NiektóŞre z założeń wykraczają bowiem poza ramy sprawdzalności. Dotyczy to zaŞrówno ustaleń, których centrum stanowią tak podmioty, jak i przedmioty badań. Szkoła jednak cały czas domaga się działań mających w efekcie poŞtwierdzić słuszność tego, co w praktyce określić można mianem "właściweŞgo wyboru". Szkoła w nurcie badań, tak jak uzyskiwane dzięki nim wyniki wiąże się z sensownością, rzetelnością, brzmieniem wiarygodnym.
Nic tak nie służy szkole, jak poznawanie jej i usprawnianie w drodze doświadczeń. One bowiem stanowią bardzo ważny obszar doznań w życiu podmiotów, w tym też wszystkich mających związek ze szkolną edukacją.
Nasza edukacja zaś funkcjonuje w układzie pokazującym najczęściej kieŞrunki zależności od występującego skutku do jego przyczyny. Jest to o tyle zrozumiałe, że przecież zawsze (może zabrzmi to ironicznie) lepiej, zręczŞniej reagować na skutek, niż wcześniej go przewidywać. (Ma się bowiem do czynienia uwzględniając założenia metodologiczne działań z mniejŞszą ilością zmiennych warunkujących rozpatrywaną sytuację. Nic jednak nie zwalnia nas z wcześniejszych przewidywań czy symulacji). A przecież wszyscy wiemy, że myślenie takie, i co gorsza uczynienie go przyczynkiem do praktyki spowodować może więcej szkód niż pożytku.
Szkoła w nurcie doświadczeń, ze względu na ich wartość oceniona zaś będzie z perspektywy rozwagi, przewidywalności, rzetelności.
Przygotowane opracowanie kierujemy przede wszystkim do nauczycieli i studentów studiów pedagogicznych. Jest jednym z głosów w szerokiej dysŞkusji dotyczącej szkoły, ucznia i nauczyciela. Wychodząc poza teorię pedaŞgogiki krytycznej osadziliśmy swoje wypowiedzi w emancypacyjnym zaŞkresie rozumienia i możliwości traktowania edukacji. Konsekwencją takiego podejścia jest dbałość o aktualizowanie doniesień pokazujących możliwości i sposoby usprawniania szkoły zarówno organiŞzacyjnie jak i, a może przede wszystkim podniesienia w niej skuteczności kształcenia.
Dlatego też do przygotowanych tekstów dołączamy rekomendacje - w poŞstaci recenzji - publikacji (aktualnie wydanych i dostępnych na rynku wyŞdawniczym), których lektura powinna posłużyć czytelnikom w lepszym roŞzumieniu i interpretowaniu szkoły.
Spójrzmy teraz raz jeszcze na szkołę przez pryzmat ofert do wykorzystaŞnia w praktyce a wcześniej w dyskusji, którą czytelnikom składają.

Spis treści


ISBN: 978-83-7441-870-6
Książkę znajdziesz w działach:
PEDAGOGIKA
231 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2008
Poleć znajomemu
Zgłoś błąd

Średnia ocen: brak ocen
Czytaj recenzje (0)
Dodaj recenzję

Wróć

Koszyk
Twój koszyk jest pusty

Data aktualizacji bazy: 16.09.2019 17:42
książek w bazie: 38044


Naukowa

  Zapraszamy do naszej księgarni internetowej ekonomiczna24.osdw.pl
Księgarnia EKONOMICZNA Kazimierz Leki Sp. z o.o.

 


Facebook
Teraz nie ma zawartości dla tego bloku.


Licznik




Copyright © 2004-2019 Księgarnia NAUKOWA e-mail: naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.  rss
Uprzejmie informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies. Pozostawanie na niej oznacza wyrażenie zgody na korzystanie z plików cookies. Więcej w polityka prywatności.